Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA-TESALIA » KOKINO NERO

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 4 / 18>>>    strony: 123[4]56789101112131415161718

Kokino Nero

czyli dlaczego warto lub nie warto się tam wybrać

bedeg
16.06.2016 20:23:02

Od: 2011-6-1

Dan_78 po powrocie liczę na aktualne informacje z przejazdu i pobytu w Kokkino Nero, okraszoną fotkami. Życzę udanego

piekara
16.06.2016 21:38:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Od: 2016-4-24
    bedeg pisze:

wypoczynku.

Ta także liczę na relację i zdjęcia plaż i zatoczek... W końcu o Stomio i Velika dość długo myślałam...

16.06.2016 21:49:30

bedeg pisze:

wypoczynku.
Relacja będzie zaraz po opisie wojny peloponeskiej i chwilę po relacji z Pargi 2015.
A potem już z górki i będzie obiecane rude Koko Spoko Nero pan zielony

17.06.2016 08:33:15

Od: 2013-1-14
Dubaj czepiasz się, były ważniejsze rzeczy na głowie, choćby walka Widzewa o awans do 3 ligi pan zielony

Piekara, Bedeq - postaram się, chociaż nie ukrywam, ciężko z tym u mnie oczko

Plan jest na: Meteory, stoki Olimpu (bo na Olimp nie wlezę), wąwóz Tembi, Platamonas, Litochoro, Karitsa i wąwóz Kalipso oraz pas od Stomio do Veliki - zobaczymy co się uda zrealizować. Startujemy do Hellady za 10 dni.

17.06.2016 21:29:08

Od: 2014-4-23
Oj czasem rekreacyjnie można się przyczepić... oczko
Złych intencji w tym absolutnie nie było pan zielony

28.06.2016 08:17:16

Od: 2014-4-23
Dan już zdjęcia z Riviery podsyła.
Kalimera Ellada pan zielony

08.07.2016 16:45:55

Witajcie,

planujemy z mężem wyjazd do Kokino Nero pod koniec sierpnia, o samej wiosce sporo wiem, o zwiedzaniu okolic bliższych i dalszych również, z tego wątku dowiedziałam się, że na miejscy jest wypożyczalnia samochodów co mnie ogromnie ucieszyło, bo już myślałam i zmianie miejsce właśnie ze względu na problem właśnie z wypożyczeniem auta. Jednak największy problem mamy z kwaterami - jest ich sporo i też sporo opinii - może ktoś, kto był, jest na miejscu by mógł nam pomóc?
Rozważam Kalypso (kamienna elewacja, basen), sporo dobrego też czytałam o apartamentach Maria jednak na zdjęciach nigdzie nie mogę znaleźć łazienki, a to wg mnie jest najważniejsze. A może coś innego? Chcemy lecieć z Rainbow, są jeszcze studia Katerina, Aleksis - wyglądają całkiem nieźle. Musi być czysto, szczególnie w łazience i nie blisko jakiś głośnych barów czy sklepów, super jakby z balkonu było widać morze bardzo szczęśliwy

11.07.2016 13:40:33

Ja sas ! oczko wróciłem.

Katarzyno,

1. Co do miejscówek to napiszę szczerzę nie pomogę bo raczej nie byłem zainteresowany ich oglądaniem, ale co do jednej 3 słowa napiszę bo często obok niej przechodziłem. Kalypso, nie wiem jak wewnątrz, ale na zewnątrz wygląda na dużo wyższy standard niż 80% pozostałych miejscówek. Faktycznie ładna zewnętrzna fasada teren wokół zadbany, basen również jest, ale raczej z tych mniejszych maksymalnie widziałem na nim 3 osoby oczko. Sklepy są dosyć blisko Kalyspo, ale tam w ogóle nie jest głośno...bo NIC się nie dzieje, ponieważ jest to zabita dechami dziura, gdzie trudno nawet kota, czy bezdomnego psa uświadczyć, a co dopiero mówiąc o rozdartych, rozwydrzonych tłumach podłych turystów pan zielony. Co nie zmienia faktu, że jest to naprawdę fajna miejscówka (Kokkino), szczególnie jako baza wypadowa do zwiedzania okolicznych atrakcji oraz wypadów w rejony górskie Ossy, a nawet masywu Olimp.

2. Z Kslypso raczej morza nie zobaczysz mimo, iż jest blisko plaży głównej to jednak umiejscowienie na to nie pozwoli.

3. Bankomatu również nie odnotowałem, płaciłem gotówką więc nie wiem czy przyjmują karty, ale chyba nie.

4. Ogólnie aklimatyzacja mentalna zajęła mi około 4 dni. Jednak w głowie bardzo mocno siedziały mi obrazy z Thassos czy nawet Pargi, gdzie połowę roboty robiło już samo umiejscowienie. Po przyjeździe do Kokkino poczułem się jak gigant Antajos oderwany od matki Gaji przez Heraklesa, mój entuzjazm i siły spadały w bardzo szybkim tempie. Ale przemogłem się i przekonałem do Kokkino, reasumując jeżeli chcesz odpocząć od zgiełku, hałasu, poczuć prawdziwe siga, siga, popatrzeć na nieco "inną" Grecję, pozwiedzać, pochodzić po górach, na plażach najbliższych sąsiadów mieć w odległości 100 metrów - polecam. Mają świetną wodę z domieszkami szczaw żelaza, która bardzo mi smakowała i wspaniale leczyła dolegliwości nocnych dysput filozoficznych, chociaż niektórzy barbarzyńcy twierdzili, że śmierdzi oczko. Inne zalety Kokko uwidaczniają się kiedy na termometrze zaczyna pokazywać ponad 35 st. C, mnogość zieleni, naturalnego cienia oraz zbawczej bryzy od morza egejskiego sprawia, że dziarsko pokonujesz kolejne metry nie zdając sobie sprawy, że normalnie byłabyś już pewnie reanimowana oczko.

pozdRawiam

ps.

jest tam normalna cywilizacjia, sklepy, piekarnie etc oczko

12.07.2016 13:39:19

Dan_78,

dziękuję za tak obszerną relację wesoły Na pewno będzie pomocna przy podjęciu decyzji odnośnie zakwaterowania.
Kokino wybrałam, bo to najtańsza opcja Grecji kontynentalnej jaką znalazłam oczko A to ma być już drugi 2-tygodniowy wyjazd w tym roku więc niestety musi być delikatnie niskobudżetowy oczko Zazwyczaj sami rezerwujemy loty, kwatery, itp. jednak w tym przypadku Rainbow ma najtańsza opcję, bo dodatkowo zapewnia transfer lotniskowy. Oczywiście nic na siłę i jeśli komentarze odnośnie miejscowości byłyby fatalne szukałabym dalej.
Lubimy niekomercyjne miejsca - 2 lata temu zwiedzaliśmy Peloponez (oczywiście częściowo, bo jest za duży na 2 tygodnie), lot do Aten, samochód i ponad 5000 km - nocowaliśmy w Napflio, Gythio i Methoni, zakochałam się w półwyspie Manii, tamtejszej dzikiej przyrodzie i krajobrazach.

No i właśnie mam nadzieję na powtórkę zwiedzając okolicę właśnie z Kokino + piesze wędrówki po okolicznych górach, a także relaks na plaży bez zgiełku oczko Od 2 dnia chcemy wziąć samochód na cały pobyt i codziennie zwiedzać - wycieczki na cały dzień lub krótsze + plaża. Z Twojego opisu wynika, że nawet w sezonie turystów nie było dużo - już mi się podoba wesoły Nie znoszę tłumów oczko

A polecasz szczególnie jakieś tawerny? Czytałam, że najlepsze jedzenie jest gdzieś przy plaży?

Pozdrawiam wesoły

12.07.2016 14:37:00

Od: 2013-1-14
1. Jeżeli chodzi o tawerny to obok King Sajz przy samym morzu, ze stolika można skoczyć do wody. Smacznie. Podobno dobrze karmią też w Marii 150 metrów od morza w stronę "centrum" oczko, menu po polsku. Podobno również jest smacznie w tawernie przy Hotelu Hlidi niedaleko cypelka rozgraniczającego 2 plaże w Kokko. Reasumując są 3-4 tawerny sami wybierzcie tą ulubioną.

2. Jeżeli chodzi o plaże. Nie polecam tych w Kokkino, mimo, iż lubię kamieniste, te akurat nie przypadły mi do gustu. W prawo od Kokko patrząc na morze macie plażę Kutsupia, przejście na skróty, znajdziecie bez problemu bo asfaltem koło 2 km. Plaża "powiedzmy piaszczysta" z naturalnym cieniem miejscami, zgęszczenie - 1 ludek na 50 metrów plaży. Następna za Kutsupią, plaża w Paliuria, ale nie byłem więc nie wiem. W lewo od Kokko od plaży kamienistej schodkami w górę i przez las 10 minut Tsiligiorgos bardzo fajna plaża jak na warunki Kokko, zagęszczenie, ano pewnego dnia na tej dosyć dużej plaży byliśmy sami zdziwiony. Dalej w lewo od Tsiligiorgos, ale to już asfaltem koło 2,5 km z Kokko Platia Ammos i to jest naprawdę fajna plaża, szczególnie jeżeli pójdziecie na jej koniec, zagęszczenie mizerne, największe w weekendy, ale i tak żadne bo plaża długa, a większość tubylców lokuje się przy barze. Miejscami również naturalne zacienienie szczególnie od 12:00.

3. Warto wybrać się do wsi Karitsa 5 km od Kokko, ja niestety nie byłem tam. Z Karitsy jest szlak do wąwozu Kalipso (polecam) około 5 km, ale można bezpośrednio z Kokko na skróty podejście typu Karkonosze 2.15 h, zejście koło 1,20 h, piękny wodospad, kasztanowce, widoki i tak dalej. Aha uwaga na pszczoły, Grecy stawiają tam ule prawie przy szlaku, warto wyjść nie później niż 7:00 rano.

4. Jeżeli macie auto to możecie uderzyć w rejon gór Ossy, od strony Larissy i tam zdobyć szczyt Ossa (niestety nie byłem). Polecam również Litochoro i schronisko Stavros oraz wąwóz Enipeas pod masywem Olimpu. Na Mitikas również możecie, ale tam już trzeba być na starcie na szlaku koło 4:00 rano.

5. O Meteorach to tak tylko wspomnę oczko, warto również na powrocie z Litochoro udać się do wioski Panteleimonas, ale tej starej w górach, bo nowa jest na wybrzeżu i tam w tawernie w cieniu platana, który ma 400 lat i jest wielki jak płetwal błękitny coś wszamać.

6. No i skoro auto to na Pelion oczko

pozdrawiam

14.07.2016 13:35:04

Od: 2014-2-17
Bardzo dziękuję za rady wesoły

17.08.2016 19:48:02

biczess pisze:

Ja również byłam w Kokkino Nero, w maju 2013 roku, na zorganizowanej wycieczce.
    Szczerze, nigdy więcej bym tam nie pojechała. Sytuację ratowała wyłącznie obecność dużej grupy znajomych, z którymi zawsze miło się spędza czas niezależnie od miejsca.
    Jest to dosłownie miniaturowa wioseczka, z jedną główną drogą (jeśli dobrze zapamiętałam to głównie piaszczystą), wzdłuż której zlokalizowanych jest kilka sklepików i kilka tawern. W związku z tym, że byliśmy właściwie jeszcze przed rozpoczęciem sezonu, to sklepy były słabo zaopatrzone (podejrzewam, że to był właśnie ten powód, a nie standard), do tego jedzenie w tawernach było przygotowywane byle jak i zwyczajnie niesmaczne. Plaża w Kokkino na duży minus - ogromne kamienie i wąsko. Dlatego chodziliśmy na plażę do miejscowości Koutsoupia (około 30-40 min na piechotę wzdłuż głównej drogi), tam był przyjemny piasek, jakieś bary przy plaży, ogólnie plaża z prawdziwego zdarzenia.
    Na tym się kończy Kokkino Nero. Także jako baza wypadowa może być dla niektórych wystarczająca, dla mnie nawet w takim charakterze to jednak za mało. Nie jestem zwolenniczką leżenia cały dzień na plaży, więc jakieś "atrakcje" byłyby dla mnie mile widziane, a tam niestety pusto.
    Być może w ciągu tych dwóch lat pojawiły się jakieś znaczące zmiany, ale ja nie wspominam tej miejscowości pozytywnie.

Byłem w tym roku 2016, od 1 -15 sierpnia i polecam dla tych mniej zamożnych. Podaję namiar na dojście do plaży na północ od Kokkino. Trzeba za Villą Rosą (zespół studiów po LEWEJ stronie plaży, od razu przy wejściu na plażę), wejść na kamienne schodki, dalej jest dobrze wyprofilowana ścieżka (ok. 10 min.) na plażę znacznie mniej kamienistą, dno po 2-3 m jest już piaszczyste, plaża mało uczęszczana. Nie trzeba od razu "zasuwać" do Koutsupii. Zresztą na lewo od wejścia na plażę w Kokkino są super skałki znakomite do nurkowania, polecam, super czysta krystaliczna woda - jak morze jest spokojne. Aha, jeszcze jedna uwaga: wszyscy pisząc o Kokkino powielają błędną inofrmację, że w wodzie są jeżowce. Kompletna bzdura. Dopiero przy nurkowaniu wydać, że jest trcohę jezowców, na głębokości ok. 3-4 m. przyklejonych do skałek podwodnych, a zatem kąpanie jest w Kokkino absolutnie bezpieczne, aczkolwiek trzeba mieć specjane buty do chodzenia po kamieniach i kąpania - koszt 3-5 euro, mozna kupić w Polsce bez problemu np. Dekathlon.

17.08.2016 19:51:09

Banokmatu nie ma, płatności gotówką,

17.08.2016 19:56:22

Dan_78 pisze:

A jak tam z dziadostwem zwanym jeżowcami, podobno na głównej plaży jest tego ustrojstwa sporo ? Pytanie czy tylko gdzieś przy skałach większych czy się ogólnie toto panoszy normalnie na dnie ? Sprawa ważna bo młodzież trochę w wodzie mało zdyscyplinowana oczko

Nie ma żadnych jeżowców przy brzegu, można spokojnie chodzić po wodzie, ale warto miec specjalne buty. Jezowce są w małych skupiskach na głębokości ok. 3-4 m, alw uważać zawsze trzeba

17.08.2016 19:57:48

seaman pisze:

Banokmatu nie ma, płatności gotówką,
, Rainbow ma studia raczej wyższej klasy

18.08.2016 12:59:55

Posty: 7 #2321913

To wyjazd już za kilka dni wesoły Jednak studia Kalypso z Rainbow.
Czy kojarzycie może czy ta wypożyczalnia samochodów na miejscu to filia Alexandros'a? Czy samochody są na miejscu czy sprowadzają je na życzenie z Leptokarii? Napisałam do nich z prośbę o cenę wypożyczenia auta na 10 dni i wyszło 380 euro czyli wynika z tego, że 38 euro za dobę - w sumie sporo porównując ceny z Salonik. W tym wątku czytałam, że 30 euro za dobę, może kwestia kategorii auta? Kto ma jakieś doświadczenia?

18.08.2016 13:23:38

Posty: 138 #2321925

Niestety nie wypożyczałem samochodu, wszystko się Państwo dopytacie na miejscu,

18.08.2016 13:27:52

Posty: 138 #2321929
    seaman pisze:

Niestety nie wypożyczałem samochodu, wszystko się Państwo dopytacie na miejscu,

Aha, zapomniałem dodać, że na miejscu W kokkino jest wspaniała żelazista woda do picia, trzeba iść w górę "głównej" uliczki, do tzw. "bani". Obok jest ujęcie wody pitnej zdrowotnej na wszelkie schorzenia żołądkowe,woda o klasie Słotwinki, polecam, pić na miejscu, przechowywanie dłużej niż godzina - niewskazane.

19.08.2016 09:11:47

Od: 2013-1-14
Kim wypożyczalnia samochodów jest niedaleko Kalypso, prawie naprzeciw mini marketu, który prowadzi Polka Iwona. Łatwo znajdziesz. Niestety nie podpowiem szczegółów ponieważ nie korzystałem. Cena może być wyższa właśnie ze względu na to, iż auto najprawdopodobniej jest sprowadzane właśnie z Leptokarii. Dodatkowo w Kokko ogólnie jest ciut drożej niż na takiej Riwierze z tego względu, że to jest mała wiocha oddalona od cywilizacji i nie ma tam takiej konkurencji i jakichkolwiek sieciówek, tylko mały rodzinny detal, a wiadomo w sezonie każdy chce zarobić. Ta różnica cen nie jest znowu jakaś wielka na piwie np., około 10-20 eurocentów w sklepie puszka/butelka.

19.08.2016 17:25:23

Od: 2014-2-17
Dzięki, znajdę na pewno, ciekawa tylko byłam jakie ceny oczko No, ale będę już w środę więc sprawdzę osobiście wesoły A różnice cenowe do przeżycia wesoły

Electra19.04.2024 13:22:39

Przejdz do góry strony<<<Strona: 4 / 18>>>    strony: 123[4]56789101112131415161718