Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA-PELOPONEZ » PLANOWANIE WYJAZDU NA PELOPONEZ

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 4 / 6>>>    strony: 123[4]56

Planowanie wyjazdu na Peloponez

22.10.2013 18:25:42

Od: 2013-10-22
Witam. Pytanko - orientujecie się może , który z przewoźników jeździ z Polski bezpośrednio do Patry? Dzwoniłam dziś do trzech biur, ale niestety nic nie mają. Muszę się tam znaleźć pod koniec przyszłego tygodnia neutralny Pomocy ! bardzo szczęśliwy

pawelh
22.10.2013 19:07:54

Lokalizacja: podkarpacie

Od: 2011-3-24
Mamy swojego człowieka w Patrze lub blisko- Zoi-tylko ostatnio coś nie pisze pytajnik

22.10.2013 19:22:21

Od: 2013-10-22
A może jakiś namiar ,bym mogła się skontaktować? wesoły

22.10.2013 19:47:43

Od: 2012-7-15

Pamiętam, że z W-wy do Patry jest połączenie lotnicze realizowane przez Ryanera.

1. W-wa -> Mediolan (widziałem ceny 100 PLN za osobę)
2. Mediolan -> Patra (ceny jak wyzej)

Trzeba by dopasowac dwa połaczenia aby mieć zapas czasowy i nie musieć nocować w Mediolanie.

Parking "long term" w MODLINIE to 50 PLN za tydzień

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Widzę, że do "Mediolan-Bergamo" można lecieć Ryanerem z wielu miast w PL (Wrocław, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa - Modlin)

Widzę, że są jeszcze miejsca na lot "Mediolan Bergamo" -> "Patras Araxos" na 25 X 2013 za 57 EUR ... a do Mediolanu z W-wy 297 PLN

Pół roku temu ceny były niższe ...

22.10.2013 21:31:01

Od: 2013-10-22
Pięknie dziękuję za pomoc!
Dostałam na innym forum nr do Pana Tomka Sokołowskiego. Wyjeżdża 31.10 i chętnie zabierze mnie ze sobą... czyli wszystko po mojej myśli wesoły

Pozdrawiam serdecznie !

cichy
01.01.2014 16:56:44

Od: 2013-12-28
Z tymi tanimi lotami to byłbym ostrożny podam przykład lot z modlina do salonik cena wyjsciowa bodajże 262 złote od osoby powrót w podobnych granicach. Jak nie jesteśmy milionerami podróżującymi tylko z kartą kredytową a potrafimy spakować się w torbę kabinówkę to wyjdzie tanio ale jak już weźmiemy walizki do luku i wybierzemy sobie miejsce to już taniość przechodzi w normalność. Ja po takim symulowanym zakupie w tanim Raynarze przekonałem się że 200 pare złotych początkowe zmieniły się w cenę ponad 1700 złotych.

01.01.2014 17:16:35

Od: 2012-7-15
@cichy - tanie latanie jest tanie wtedy gdy nie wykupujesz miejscówki i (jak wspomniales) bierzesz minimum bagażu. My w opcji 2+3 lecieliśmy z jedną walizką w której były tylko płetwy, maski, rukri, pianki, buty do pływania, stroje kąpielowe. Każdy miał swoje ubrania (t-shirty, krótkie spodenki, sukienki) w bagażu podręcznym. Jak się leci latem to skarpetek nie trzeba brać ani kurtek ... Jak wejdziecie pierwsi to usiądziecie obok siebie - z tym nie ma problemu. Jest dosłownie 8 miejscówek, które można wykupić i nie widze sensu aby to robić

cichy
01.01.2014 20:08:42

Od: 2013-12-28
Ależ oczywiście dlatego napisałem, że jak ktoś potrafi się tak minimalistycznie spakować, większość chce wsiąść pierwsza także niezła walka musi być. To samo widziałem nawet w lotach rejsowych, gdzie każdy ma przydzielone miejsce i zawsze mam ubaw po pachy.Teraz wiem już skąd ten zwyczaj z tanich linii. Każdy wypoczywa jak lubi, szczególnie, że w podobnej nie wiele wyższej cenie znalazłem rejsowy lot do Aten. Ale każdy sposób dotarcia do upragnionego celu jest dobry.

01.01.2014 20:35:28

Od: 2012-7-15
Na Peloponez, do Aten wiele osób lata rejsowymi Aegan (o ile dobrze pamiętam nazwę).
W "ośrodku" większość właśnie tak przybyła. Rodzina z w-wy w podobnej konfiguracji jak moja (2+3) raportowała koszt takiego przeleotu w obie strony trochę ponad 3 tys - kupowali mocno wcześniej bilety.

W sumie podobnie kosztowo wychodzi promem (Triest - Patra w obie strony 2400 plus paliwo na dojazd do Triestu).

Asiuniasia

KOSZTY PRZEJAZDU WEJHEROWO - TRIEST - PATRA - TRIEST - WEJHEROWO

Pozdrawiam ziomala bardzo szczęśliwy
    Ja z rodzinką pierwszy raz w tym roku do Grecji samochodem / lefkada /

Hej kaammyykk , może jesteś na forum ? Byłeś na Lefkadzie , interesuje mnie , jak rozłożyłeś trasę , ile godzin jechałeś , gdzie nocowałeś i ogólnie wszystko , co może mi się przydać do planowania moich tegorocznych wakacji samochodem- pierwszy raz Grecja - Lefkada.

ASIUNIASIA
PROSZĘ PISAĆ NA TEMAT
TEN WĄTEK NIE JEST O LEFKADZIE.
PROSZĘ PYTANIA O DROGĘ NA LEFKADĘ ZADAWAĆ W ODPOWIEDNICH DZIAŁACH

ADMIN

10.01.2014 11:30:05

Od: 2013-6-28
ja mam inną prośbę-czy na tym forum jest wyszukiwarka? Nie mogę sobie poradzić z wyszukaniem tematów mnie interesujących, pomózcie jak to zrobić.Szukam konkretnie cen do klasztorów Meteora, i ile kosztuje wstęp na Akropol dla dorosłych plus dzieci 18,14,8.
Wybieramy się na Peloponez 1-9 lipca do Kiveri, apartamenty Jasu, zrobiłam rezerawcję, i chcemy właśnie z Kiveri zwiedzac Peloponez.Jedziemy z Krakowa, więc nie rezerwujemy noclegu-tylko przerwa na stacji na spanie, a 1 zarezerwowałam no booking jeden nocleg pod Meteorami, więc tam odpoczniemy i zwiedzimy.Poradzcie czy z Kiveri to warto wybrać się do Monemwazji.Pomóżcie w kwestii wyszukiwarki-bo nie wiem jak to zrobić.Pozdrawiam

taurus
10.01.2014 11:36:07

Grupa: Administrator

Lokalizacja: Gdańsk

Od: 2011-1-14

Wyszukiwarka jest na dole strony głównej.

Ceny masz np. -

_________________
Pozdrawiam

Błędy ortograficzne są nie zamierzone. W większości spowodowane używaniem klawiatury przez dzieci.

10.01.2014 11:38:31

Wujek google:

10.01.2014 12:45:52

Od: 2013-6-28
Wielkie dzięki. Komputer nie jest mi obcy-ale często kładzie mnie na łopatki , choć się mocno bronię.Czytam was dużo, oglądam fotki i wiele już mi pomogliście.Nie piszę na forum za wiele, bo klawiatura działa mi wolniej niż myślę oczko

10.01.2014 15:50:03

bogda pisze:

Jest tu pewna nieścisłość. Piszesz, że bez noclegu a potem, że spanie w Meteorach.
Mam nadzieję, że to drugie. Wujek google twierdzi, że z Krakowa do Kiwieri jest 21 godzin jazdy:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Doliczcie postoje wyjdzie minimum 24 godziny jazdy. Rozłożone na dwa dni dają po 12 godzin jazdy ...

Z Aten do Kiwieri jest ponad 2 godziny jazdy. załóżmy 2.5.

Wycieczka Akropol to będzie

1. 5 godzin jazdy (w obie strony)
2. 2-3 godziny zwiedzania (z muzeum)

Może dałoby radę wydłużyć jakoś podróż i:

1. Spać w Serbii/Macedonii.
2. Rzucić okiem na Meteory (ew tam nocleg, rano zwiedzanie, potem jazda do Aten)
3. Nocleg na wjeździe do Aten lub w Atenach i skoro świt zwiedzanie Akropolu a potem muzeów - zejdzie pół dniówki
4. Jazda do Kiwieri

Z Kiwieri rekomenduję taką wycieczkę:

1. Skoro świt (jak najwcześniej) teatr Epidavros
2. Potem Agrokorynt
3. Potem Kanał Koryncki (tam się jedzie starą drogą, za kanałem staje się na parkingu przy bufecie i idzie się nad kanał, przechodzi się w jedną, druga stronę, czyta co napisane na obelisku i dalej jazda
4. Obiad nad jeziorem
5. Pływanie w Herajonie

to jest wycieczka od świtu do zmierzchu

kaammyyk
10.01.2014 16:31:40

Lokalizacja: Gdynia, Reda

Od: 2011-8-30

Asiuniasia pisze:

Admin pisze:

ASIUNIASIA
    PROSZĘ PISAĆ NA TEMAT
    TEN WĄTEK NIE JEST O LEFKADZIE.
    PROSZĘ PYTANIA O DROGĘ NA LEFKADĘ ZADAWAĆ W ODPOWIEDNICH DZIAŁACH

ADMIN

Odpowiedziałem tutaj :

Pozdrawiam

maniak_grecki
12.01.2014 13:16:31

Lokalizacja: Podkarpacie

Od: 2013-1-12
Witam. Do Kiveri masz ok 2000-2100 km.z Krakowa. Nie jesteś w stanie zajechać w 21 godzin. Wracając z Tolo, wyjechałem o godz.9,45 rano i byłem w domu o 24,00 dnia następnego. Postanowiłem, że trochę pojadę na siłę, chwila drzemki z materacem na stacji w Serbii pod chmurką no i te granice a szczególnie Serbia/Węgry 7,5 godz.stania w upale 42c. Najlepiej będzie jak wyjedziesz wcześnie rano 4-5 to rozkład jazdy najsprawniej Ci pójdzie.

14.01.2014 20:59:44

ogorek
Rzeczywiście trochę chaotycznie to napisałam.Wyjeżdzamy chyba raniutko w niedzielę-(małe drzemki w samochodzie gdzieś na parkingu, z niedzieli na poniedziałek).Przyjeżdzamy do Kalambaki (tu zrobiłam rezerwację na jeden nocleg), po zwiedzeniu Meteorów jedziemy do Kiveri.Kiveri ma być taką bazą wypadową.Ateny oczywiście zaplanowane -jeden dzień.Ale bez noclegu (z Kiveri to 140 km).Damy radę.Będąc w okolicy Splitu robiliśmy wycieczki do Mostaru w Bośni.Nie zapomnę jak byliśmy pierwszy raz w Chorwacji, tylko mąż i ja, mieszkaliśmy koło Biogradu, rano wybraliśmy się do Dubrownika, i przed granicą z Bośnią przypomniałam sobie że paszport i dokumenty zostały na kwaterze. Mąż nie oddzywał się do wieczora-tyle km zrobić na darmo, ale przynajmniej można było krajobraz zobaczyć...Do Dubrownika wróciliśmy za rok, już z dzieciakami, a póżniej znowu za rok z siostrą.A rok temu również Chorwacja, no i teraz ciągnie gdzieś dalej. Mój mąż zawodowy kierowca nie boi się kilometrów,natomiast ja jestem kierownikiem od planowania, pakowania,itd. I dlatego staram się jakoś przygotować-tu ukłon w Waszą stronę.Sory że nie zauważyłam wpisu, ale miałam zapalenie zatok i leżałm plackiem przez kilka dni. Dziękuję za pomoc w planowaniu, a wyszukiwarkę znalazłam a jakże zawstydzony, łatwo było nawetlol. Co do ulgowych biletów to dzieci musza mieć legitymację czy paszporty wystarczą?

ajdadi
15.01.2014 10:31:21

Lokalizacja: POZNAŃ

Od: 2013-6-15
    bogda pisze:

.... ulgowych biletów to dzieci musza mieć legitymację czy paszporty wystarczą?

Jak będziesz kupować bilety np. na Akropol i przy kasie będą widzieć Twoje dzieci,
to bez pytania policzą dzieciaki na bilety ulgowe
przynajmniej ja tak miałem

anulka
15.01.2014 15:17:57

Lokalizacja: Warszawa

Od: 2014-1-15

Ilość edycji Admina: 2
Kurde podziwiam Was, że sami przygotowujecie sobie wycieczki. Ja w tym roku chcę jechać do Grecji, ale jeszcze nie wiem czy pojadę z biurem podroży Mam ciężki orzech do zgryzienia

Poprawiłem i proszę pisz na temat.

Admin

_________________
Byle dalej w niezwykłe miejsca