Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » POZOSTALE WYSPY GRECKIE » THASOS

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 9 / 16>>>    strony: 12345678[9]10111213141516

Thasos

01.09.2014 09:34:38

Posty: 683 #1930272
Od: 2013-1-14
Raczej taki naród, szef Speedyego bardzo na luzie starszy Pan, może odpiszą, a może nie kto ich tam wie lol.

Odbierasz auto z określoną ilością paliwa, może to być pełny bak, może być połowa, albo 3/4. Na karcie z wypożyczalni Pracownik razem z Tobą sprawdza ile jest paliwa i zaznacza piktogramem na rysunku (w moim przypadku była to 1/4 baku). Oddając auto tankujesz tak, aby zmieścić się w wyjściowej ilości paliwa z jaką otrzymałaś auto. Ilość km będziesz znać, auto jakie wypożyczysz też, założysz sobie średnie spalanie w zależności do pojemności silnika do tego dodaj ze 20% więcej ze względu na to, że często jeździ się na niższych biegach i to tyle.

pozdRawiam

01.09.2014 09:44:44

Posty: 20 #1930281
Od: 2014-8-19
dziękuję bardzo. W przyszły poniedziałek już na Thassos. Obserwujemy pogodę - z nieciekawych prognoz , przez optymistyczne, za gorące, do znowu mocno średnich temperatur. Najbardziej aktualne będą chyba w sobotę, niedzielę. Oby było 24 stopnie najwyżej

01.09.2014 10:20:17

Posty: 20 #1930322
Pytanie:

W Limenarii są 2 taverny "George" - która jest przez was polecana i gdzie się znajduje ?

01.09.2014 10:51:41

Posty: 683 #1930350
Od: 2013-1-14
Ja kojarzę jedną, ale może faktycznie są 2. Ta w której byłem znajduje się na przeciw portu, wchodzi się do niej po kilku schodkach, z zewnątrz nie przypomina lokalu "na poziomie" na stolikach niebieskie ceraty czy tam obrusy i zawsze dużo ludzi. Jedzenie jak dla mnie ok, ale lepsze było w takiej małej tawernie nad samym morzem z centrum w kierunku Tripiti. Tam już nie ma chodnika tylko droga szutrowa, dosłownie kilka stolików i często suszą tam ośmiornice, jakoś lepiej nam tam smakowało i ceny tez jakby trochę niższe.

Jest jeszcze tawerna na samym końcu Limenarii w kierunku plaży Tripiti właśnie, chyba ostatnia tawerna już, nie jadłem tam, ale niektórzy sobie bardzo chwalili. Warto zaryzykować szczególnie na powrocie z plaży.

Ogólnie knajp w Limenarii jest sporo na pewno odkryjecie tą "swoją".

Poza tematem trochę proponuję również abyście udali się na plażę za plażą Metalia w kierunku Pefkari, jest tam bardzo mała urocza zatoczka gdzie często gęsto można ja mieć dla siebie na wyłączność, ewentualnie dzielić z 2-4 innymi osobami. Plaża jest dzika, z centrum Limenarii około 30 minut spacerem. Jeżeli lubisz takie klimaty polecam.

janu
01.09.2014 22:41:13

Posty: 6 #1930937
Od: 2014-6-15
Ja zauważyłem tylko jedną tawernę o nazwie George na głównym deptaku w takim ciągu 3 tawern, jedna obok drugiej.
Byłem we wszystkich i najmniej jednak smakowało mi właśnie u Georga.
W Limenarii jest naprawdę w czym wybierać i prawie każda (za wyjątkiem wszelkich szybkich kebabów, które moim zdaniem są lepsze w Polsce) oferuje coś dobrego i niepowtarzalnego. W jednej znajdziesz dobrą sałatkę grecką, a w innej trochę lepsze mięcho. Przy tym moim zdaniem ceny są porównywalne. Różnica 2-3 euro nie robi wielkiej różnicy.
Polecam po prostu odwiedzać codziennie inną i próbować, próbować greckich smaków.

08.09.2014 19:11:16

Posty: 20 #1936365
Od: 2014-8-19
No i jesteśmy na Thassos, w Green Bay. Jest ok., pogoda doskonała. Jutro ruszamy do Limenarii, do Speedy'ego. Coś pożyczymy i ruszamy zwiedzać.

marketa
08.09.2014 20:15:49

Posty: 7 #1936428
Od: 2013-7-2
Zazdroszczę i życzę Wam miłego wypoczynku, jest to cudowne i spokojne miejsce!

Agnieszka71
09.09.2014 13:03:00

Posty: 11 #1936889
Od: 2014-1-18
Witam,

szukam apartamentu dla 4 osób 1 lub dwu pokojowy z kuchnią i klima blisko plazy na wyspie Thasos i na wyspie Lefkada może ktoś ma jakieś fajne miejsca godne polecenia .szukam na rok 2015 na sierpień-chcę się zorientować w cenach czy podołam. Chodzi mi o miejsce bardziej urokliwe niż gwarne aby poznać lokalne zwyczaje .,poczuć klimat malo hoteli obok
mój mail agusiana@wp.pl

09.09.2014 19:47:32

Posty: 20 #1937280
Od: 2014-8-19

Jesteśmy w Green bay. Polecam. Z 200 m od głównej drogi. Przy drodze dojazdowej do hoteliku. Do plaży ze 100 metrów. Obok tylko 2 domy - pensjonaty. Powyżej większy hotel , nie mniej wcale go "nie słychać". Plaża piaszczysto - żwirkowa. Spokojni właścicieli. Greccy luzacy. Córka właścicieli komunikatywna (polski, czeski, angielski , a nie wiem czy i nie niemiecki). Hotel rozbudowany trochę i ładniej zagospodarowany niż na fotkach Itaki. Pokoje duże, czyste. Podłogi w kaflach. Płaski telewizor z 3 kanałami- TV Polonia, Czeski informacyjny i anglojęzyczny informacyjny. Duże łóżka, biurko, duża szafa z lodówką, sejfem, talerze, sztućce, szklanki, czajnik. Balkon z fotelikami i stolikiem , zamknięty moskitierą i przesuwnymi drzwiami. Łazienka w kaflach z nowoczesną kabiną prysznicową, suszarka do włosów. Jedynie brak kosmetyków kąpielowych. Drzwi do pokoju zamykane kartą magnetyczną. Winda.
To na razie tyle.

My jesteśmy zadowoleni. Siedzimy na balkonie, dookoła sosnowe drzewa, krzewy kwiatowe, oświetlony basen (0,70 m-1,20 m). Trzy małe fontanny wieczorem podświetlone na czerwono, zielono i jedna przy basenie z kulą obracającą się. Cisza i spokój. Jedynie rano samochód po kontener ze śmieciami. A to da się wytrzymać.

Bratek13
09.09.2014 23:42:28

Lokalizacja: Kraków

Posty: 4 #1937497
Od: 2014-1-1
    musia pisze:

No , i stanęło na Green Bay. Ponadto z wypożyczeniem fiata pandy w Speedy'm. Zobaczymy na miejscu jak będzie , bo to Grecja po raz pierwszy.

Byłam w Limenarii w lipcu-jesteśmy z urlopu zadowoleni.Jeśli jestescie przy Tripiti polecam restaurację Pirofanii, oraz sąsiednią plażę z barem Le Sun- kameralnie, leżaczki, cicho...no cudne miejsce-z lewej strony Tripitii w kierunku Limenarii. Mam nadzieję że bar nadal pracuje, mimo że po sezonie.Udanego urlopu:-) ( w Speedy płaciliśmy za Suzuki Jimmny 45 euro za dobę-fantastyczny off road :-))

10.09.2014 19:51:12

Posty: 20 #1938154
Od: 2014-8-19
Dzisiaj autem pojechaliśmy na wschód. Najpierw do Monastyru. Ładne.
Potem do Aliki w poszukiwaniu kamieniołomów ( ale bez szczegółowej mapy było trudno). Zajrzeliśmy do jednej ze szmaragdowych zatoczek. Kilka godzin na plaży. Potem wpadliśmy na Lividi beach. Z daleka ciekawsza niż gdy dotarliśmy na miejsce. Była 17 godzina gdy zjechaliśmy z głównej drogi by dotrzeć do Gioli ( a kolacja 18:30). Ci co byli mogą sobie wyobrazić podejście i zejście dla dwóch inwalidów ruchu. Ja jeszcze na wcześniejszej plaży rozwaliłam podeszwę.
Ale udało się , Giola zaliczona. Fajna, można popływać i poskakać, choć niestety nie dla nas. Tyle , że fotki mamy.
Jutro, zobaczymy jak będzie. Być może Theologos no i plaże.

11.09.2014 08:57:01

Posty: 683 #1938422
Od: 2013-1-14
Aby dojść do kopalni marmuru w Aliki musicie się kierować w stronę starożytnego polis, jest chyba oznaczone i potem obejść cały taki mały półwysep i tam są właśnie kopalnie. Na jego końcu jest makieta jak to wyglądało w V w p.n.e, ogólnie pozostałości również robią wrażenie ile ciężkiej pracy kiedyś ludzie musieli wykonać.

udanego wypoczynku aniołek

14.09.2014 16:05:02

Posty: 20 #1941258
Od: 2014-8-19
Dzisiaj w nocy wracamy z Thassos. Po powrocie na spokojnie opiszę kolejne dni, odczucia, smaczki i ceny.

Kończymy typowy słoneczny tydzień na wyspach greckich ( a w zeszłym tygodniu lało ja nigdy przez ostatnie 10 lat).

17.09.2014 20:25:05

Posty: 20 #1944045

Po pobycie na Thassos. Wrzesień 2014

- Citroen C1 3 dni/75 E - podstawiony pod hotel. Paliwo Shell- 1,668 BP - 1,678

Tawerny : 2 osoby - sałatka grecka + danie główne + zwyczajowy "częstowany" - niezamawiany deser - ok.20-21 E

- krewetki królewskie grillowane - 9 E
- ośmiornica grillowana - 8,20 E
- jagnięcina - 8- 8,50 E
- Mousaka - 5 E
- Gemiste - 5-6 E
- takie ruloniki z mięsa mielonego, cielęcina, wieprzowe itd - Soutz.. jakoś tak - ok 6 E
- 1,5 l. wody gaz - 0,85
- 6-ciopak wody - 3E
- Coca cola 2 l. - 1,40 E
- Arbuz - 0,95 E/kg
- Piwo amstel i mythos - 1,20 E
- sok wyciskany - pomarańcz w restauracji - 2,5 E / 0,33 l

======================

A teraz trochę zwiedzanych miejsc, wrażeń itp.

kolejnego dnia samochodem pojechaliśmy z Green Bay'a wschodnim wybrzeżem aż do Limenas. Jak wiecie nie znaleźliśmy starożytnej kopalni marmuru za Aliki. Ale zajrzeliśmy na Paradise Beach i właściwie co drugi punkt widokowy by robić fotki. Na moment zjechaliśmy z głównej trasy do Potamii , a potem była Panagia. Dla nas to najpiękniejsze miasteczko Thassos. Autko - Citroen C1 ( od Speedy'go) zostawiliśmy u wylotu i na piechotę zwiedzanie uliczek. Ekstra. W hotelu Hermes odwiedziliśmy miejsce produkcji oliwy. Następnie znaleźliśmy fajną małą tawernę taką grecką, metalowe krzesła, cerata na stole, u góry baldachim z winorośli. I Grecy goszczący się przy stole. Zamówiliśmy dania (w mojej karcie jagnięcina 8,50 E, w męża to samo za 8 E). Po obiedzie przechodzimy przez tawernę, bo widzimy , że można na przestrzał i jakie zdziwienie. Jesteśmy po drugiej stronie - tawerna (część turystyczna - inne stoły, inne krzesła, inne ceny menu). Panagią jesteśmy zauroczeni. Zajechaliśmy także będąc tam na Golden Beach . Ładna, nawet piękna, tylko potwornie oblężona. Przed Limenas znaleźliśmy kopalnię marmuru , współczesną , czynną. Po stolicy powrót zachodnim wybrzeżem do hotelu. Po drodze park rzeźb (zamknięty)i Skala Marion. Skok do Limenarii po zakupy i krótka wizyta w Iris Gold produkującej piękną biżuterię. Tu przeżyłam ogromne rozczarowanie smutny - cudowne kolczyki w moim mniemaniu srebrne z błękitnymi Swarowskimi okazały się błękitnymi topazami w białym złocie - po przeliczeniu 633 E. Mocniej ścisnęłam portfel i z kamienną twarzą zwiedzałam dalej.
Ostatni dzień samochodem - to górskie miasteczka - Maries i Theologos. Szczególnie te ostatnie warte zwiedzenia. Ale oglądając domy i ich mieszkańców czułam się jak w Zoo. I pewnie oni czuli się podobnie, jak żywe eksponaty.
2 ostatnie dni to był już "plażing".

Aha, Thassos to wyspa kotów. Dziesiątki. Raptem 10 psów ( w tym 3 turystów i rasowe), reszta delikatnie mówiąc mało zadbana i odżywiona. 2 osły i 3 konie. A ponadto kozy , owce i oliwki, oliwki, oliwki i ule, ule , ule.

Trochę pobieżnie. Było też kilka przygód , które ugruntowały moją wiarę w męża i jego umiejętności kierowcy. Sama się dziwię , że z niektórych wróciliśmy cali i zdrowi .

Thassos na tydzień - wart odwiedzin. Zwiedzanie na własną rękę - jak najbardziej.

surfvolf
17.09.2014 20:33:49

Lokalizacja: Athina

Posty: 683 #1944052
Od: 2011-12-4
    musia pisze:

(...) Ale oglądając domy i ich mieszkańców czułam się jak w Zoo.(...)

Wyglądają jak małpy i mieszkają w klatkach? zdziwiony
_________________
Pozdrawiam
- -
The shore fishing vagrant

17.09.2014 20:43:05

Posty: 20 #1944060
Od: 2014-8-19
nie zły ale w innych miasteczkach turystycznych nie miałam takiego odczucia.

tata1989tom
13.04.2016 07:11:46

Od: 2015-1-30
Wybieram się na Thasos tylko na 3 dni ( 2 noce )
Co polecacie zobaczyć w tak krótkim czasie?
Myślę o ''malowniczych '' miejscach
Z góry dziękuje za pomoc

13.04.2016 08:27:47

Od: 2013-1-14
To jak na Thassos to macie dużo czasu oczko.

Do zobaczenie całe południowo-wschodnie wybrzeże, praktycznie od Limenarii do Limenas.
- Monastyr Archanioła Michała
- oczko wodne w skale Giola
- Aliki
- plaże Paradise, Golden, Metalia + pozostałości po hucie żelaza, plaża Marmurowa, niektórym też podoba się plaża Pachis za Limenas w kierunku zachodnim i jakie tam jeszcze się Wam spodobają.
- warto również udać się do wioski Theologos, kierunek z Potos w głąb wyspy
- warto wjechać lub wejść na Ipsarion (ładne widoki)
- no i jak jesteście dobrze zorganizowani i zdyscyplinowani to 3 dnia poplażujecie sobie jeszcze na spokojnie oczko

pozdRawiam

des4
04.09.2016 20:46:31
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Lokalizacja: Rzeszów

Od: 2013-7-3
podbijam wątek

być może w przyszłym roku zainteresujemy się Thassos

interesuje mnie hotel/pensjonat/apartament, blisko plaży, ale bardziej w jakiejś kameralnej zatoce, 2 sypialnie koniecznie....

poza tym jak wygląda kwestia dojazdu 9prom)

piekara
30.11.2016 13:09:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Od: 2016-4-24
To ja jak des4. Poszukuję sprawdzonej miejscówki hotelik, pensjonat lub app. tylko mi zależy na miejscówce w miejscowości, w której wieczorem można pospacerować, siąść coś zjeść, napić się. Na plażę podjeżdżamy samochodem (będzie przynajmniej kilka różnych plaż).

Wyjazd w lipcu, jak coś oczywiście interesującego znajdę.

Może ktoś coś podpowie, podzieli się lub może trafił na jakąś fajną stronkę w kwaterami na wyspie.