Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » Σιγά, σιγά..... CZYLI JESIEŃ NA KRECIE….

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 7 / 15>>>    strony: 123456[7]89101112131415

Σιγά, σιγά..... czyli jesień na Krecie….

mysza73
16.02.2018 21:17:04

Od: 2016-6-17
Chyba już klepnęła, ale tak się zajęła planowaniem, że zapomniała się pochwalić zakręconylol

18.02.2018 11:31:56

Posty: 69 #2519193
Od: 2014-11-25
Może nie klepnęła jeszcze wszystkiego pan zielony

18.02.2018 11:44:48

Posty: 2306 #2519200
Od: 2016-4-24

Rezerwacja poczyniona, noclegi w trasie też pan zielony Ostatni weekend i ten uciekł mi całkowicie - syn skończył 15 lat, no i sporo różnych spotkań się z tej (i innej) okazji się urodziło....dziś ostatnia...

Ale jak już pisałam w wątku Sivota:
    piekara pisze:

Rezerwacja poczyniona,zaliczka poszła i będzie wytypowana od samego początku Sivota

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Ciężko było znaleźć coś w rozsądnej cenie, na tapecie nawet znalazła się Parga (miałam ją w zapasowym planie), ale i Limaneria na Thassos była na tapecie.... Ceny dla 2+1 (nastolatek) z klimą ten sam okres rezerwacji, ten sam okres w lipcu, app/studnio o zbliżonej jakości, położeniu i w cro cenę miałam 40-45 eur, tu zaczynają się od 60 eur, a średnia 75 eur za 2+1 (nastolatek).... a miałam sporo ofert ponad 100 eur (nawet nie wiedziałam, że w tych miejscowościach tyle resortów jest, nawet ze spa)zdziwiony
    Co ciekawe, wysłałam przez przypadek maila do agencji turystycznej i oferta od niej była tańsza niż bezpośrednio do właścicielazdziwiony Dużo kwater nie ma w necie bezpośrednich namiarów.... I ostatecznie zarezerwowałam studio za 55 EUR za dobę, 10 nocy od 6.7. Dopłata na ten nowy podatek wynosi 0,5 eur/dobę/studio.

Dla nas nowość to to, że nocleg mamy w samym centrum, blisko portu....
Już nie mogę się doczekać....

18.02.2018 12:04:44

Posty: 69 #2519213
Którędy jedziecie?

18.02.2018 15:30:58

Posty: 2306 #2519277
Od: 2016-4-24
Zapewne tak jak w 2016: Sucha-Zwardoń-autostradą na Bratysławę - Budapeszt z lewej strony-Tompa-nocleg w Skopje-i do celu - jeszcze nie wiem jaka granica z Grecją... Trochę km dokładamy, ale wolimy jechać autostradą niż męczyć się przez BB i w kierunku Budapesztu (tak wracaliśmy z Sarti i nigdy więcej)
Wybierasz się mai w tym kierunku?

18.02.2018 20:26:19

Posty: 69 #2519414
Od: 2014-11-25
Czy się wybieram? Jeszcze nie wiem wesoły Na razie patrze na bilety do Chanii ,) Myślałam też o ponownej Sycylii, ale na razie nie ma połączeń do Trapani z Krakowa. Biorę też pod uwagę Kalabrię, ale tu bym wolałam na jesieni. Więc jak nie trafi się bilet w dobrej cenie to wielce prawdopodobne że wsiądziemy w autko i pojedziemy na południe. Czy w podobne miejsca jak trzy lata temu czy Peloponez to nie wiem wesoły
Ale okolica Pargi / Sivoty chętnie bym jeszcze kiedyś odwiedziła, byliśmy tam tylko 5 dni, z czego pierwszy to przyjazd a piąty wyjazd ,)
Wy jakieś dłuższe postoje planujecie w Macedonii czy gdzie po trasie, czy tylko szybko tranzyt?

ogorek
18.02.2018 21:05:45

Posty: 3035 #2519427
Od: 2012-7-15

piekara pisze:

syn skończył 15 lat ...

W wieku moich bliźniaków. Nie chcę Was ciągac do Mitikas bo tam nic nie ma - moglibysmy się wtedy spotkać.

Tzn. z Mitikas są statki na urocze wysepki Kastos/Kalamos ale ... to są taxi do wiosek z portami (po jednej na kazdej z wysp)

Najlepszy stateczek pływający po dobrych do snorkellowania miejscach macie z Nidri (Lefkada) i on staje w najlepszych miejscach przy tych wyspach (Kastos/Kalamos/Meganis chyba nawet Atokos

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Tylko jak pojedziecie na Lefkę to raczej zwiedzać plaże Lefki a nie na 8 godzin stateczkiem
Aczkolwiek nie wiem czy nie duzo lepsze miejsca do snorkellowania oferuje ten stateczek jak plaże Lefki

18.02.2018 22:13:10

Posty: 2306 #2519455
Od: 2016-4-24
Dzięki za zaproszenie do spotkania, ale tak daleko to nie mamy w planach jeździć.... A myślałam, że Twoje Bliźniaki już starsze....

Zastanawialiśmy się czy na Lefkadę nie wpaść na 1 dzień na jedną z plaż (PK, bo Eg. dalej niedostępna), ale chyba zrezygnujemy, bo to 3 h w jedną stronę. Nawet już padł pomysł, aby tam za rok się udać, wtedy ta wycieczka stateczkiem może, może...

ogorek
18.02.2018 23:02:50

Posty: 3035 #2519471
Od: 2012-7-15
Ja bym radził 5 dni Lefka, 5 dni Sivota.

Nie wiem czy 10 dni Sivota to nie za długo w tym jednym miejscu
Jeden dzien wycieczka na Korfu
Jeden dzien na Paxos a sama Sivota to chyba na 3 dni jak dla tak aktywnych osób jak Wy

Na Lefce byscie oblecieli kilka plaż, tym stateczkiem na snorkel, stateczkiem na Kefalonię ... (na Kefce jaskinia i kilka plaż)

Blizniaki są z sierpnia 2002 więc ciut starsze a córka z marca (21 bardzo szczęśliwy ) 1999

>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,>,

Jońskie OK na leniuchowanie i łodkowanie ale dzieci trochę narzekały że po Peo to tu nic nie ma (jaskinie/zabytki)
Stąd okolice Korfu w tym roku na kilka dni i w planach Paxos oraz twierdza w Korfu

19.02.2018 17:49:12

Posty: 2306 #2519721
Od: 2016-4-24

Na pewno się nie będziemy przemieszczać. Już tak robiliśmy i nam to nie pasuje. W trasę do i z wpisane jest też zwiedzanie. A w Sivota 10 dni to na pewno nie za dużo. Mam już sporo planów na tą okolicę pan zielony

25.02.2018 14:26:58

Od: 2016-4-24

W końcu mam więcej wolnego, więc zapraszam na z powrotem na Kretę.

24.10.2017, wtorek, dzień 4
Na dzisiejszy dzień wszelkie prognozy pogody zapowiadały lekką zmianę pogody. Rano wychodząc na balkon pogoda się sprawdza, plażowanie przez duże P raczej nierealne. To realizujemy założony wieczorem plan…. Wsiadamy do samochodu i po kilku minutach parkujemy na

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

… I zaraz po wyjściu z parkingu już widzimy mury miejskie, pierwszy raz w dziennym oświetleniu…
Obrazek

Na wysokości murów, szybko biegnę do murka, aby zobaczyć jak wygląda morze, bo szum morza jest dość mocno słyszalny…. Nie ma się czemu dziwić, fale są spore i z dużą siłą rozbijają się o mury…. a w tle widać wysepkę Lazareta…. Dzisiejsze plażowanie mogłoby być połączone z niechcianą kąpielą :?

I już widać ją…. jeden z naszych dzisiejszych celów….

25.02.2018 14:37:06

24.10.2017, wtorek, dzień 4, Chania

Idziemy bulwarem nadmorskim, a moje oko w dalszym ciągu zaczepione jest o latarnię, która z każdym metrem prezentuje się inaczej...
Obrazek

Bulwar nadmorski w Chanii ciągnie się wzdłuż całego Portu Weneckiego (tu teraz jesteśmy) oraz wzdłuż Portu Wewnętrznego, a jego końcem jest falochron uwieńczony latarnią morską. Ale na razie jesteśmy na początku bulwaru, tuż przy Forcie Firkas.

Po prawej ręce mamy eksponaty z Muzeum Morskiego, czyli kotwicę, śrubę silnika oraz minę podwodną. Wejście do muzeum jest w bramie w tym czerwonym budynku, który stanowi jedną ze ścian Fortu Firkas.

Wzdłuż bulwaru jest pełno knajpek, które o tej porze są jeszcze puste…
Obrazek

…my jesteśmy dopiero po śniadaniu, więc knajpki na razie nam nie w głowie, ale z ciekawością rozglądamy się, co serwują, gdzie są ludzie, czyli gdzie warto będzie zasiąść…

Po drugiej stronie portu kuka na nas Meczet Janczarów, do którego zaglądałam już poprzednich wieczorów….

Stojąc w zakolu Portu Weneckiego mam piękny widok na całość portu…

ajdadi
25.02.2018 16:14:56

Lokalizacja: POZNAŃ

Od: 2013-6-15
A więc będzie Epir we wakacje... aniołek

25.02.2018 17:33:01

pan zielony

25.02.2018 19:14:41

Od: 2016-4-24
24.10.2017, wtorek, dzień 4, Chania c.d.

Kierujemy się ku portowi wewnętrznemu, a za plecami pozostają nam kolorowe kamieniczki oraz chanijskie dorożki stacjonując przed Meczetem Janczerów.
Obrazek

W Porcie Wewnętrznym parkują różne kurty, stateczki, małe statki wycieczkowe, w tym czerwona łódź podwodna, oraz oczywiście jachty... Jest też mały kuter-sklep, w którym można kupić gąbki, muszelki i inne pamiątki (część wygląda na typowo chińskie)….

Mijamy Arsenał Wielki z XVI w., który pełnił funkcję administracyjną, a obecnie mieści się w nim Centrum Architektury Śródziemnomorskiej.

Następnie mijamy zespół arsenałów – są to dawne weneckie hale z XV w., w których budowano statki. W jednym ciągu jest 7 arsenałów, mają one charakterystyczne szpiczaste fronty i beczkowe dachy.
Obrazek

Na końcu portu skręcamy w lewo mijając 2 kolejne ocalałe arsenały – w sumie przetrwało 9 arsenałów z 23… Są to Arsenały Moro, w których znajduje się Wystawa Starożytnej Sztuki Nawigacji z wystawionym zrekonstruowanym statkiem minojskim „Minoa”, a w drugim jest knajpa….
Statek Minojski został zbudowany zgodnie ze sztuką i przy użyciu narzędzi jakie używano 3,5 tys.lat temu.Co ciekawe statek jest w pełni zdatny do użytkowania - odbył nawet w 2004 r. rejs z Chanii do Pireusu 8O

No i powoli zbliżamy się do celu....

Dan_78
26.02.2018 14:08:38

Od: 2013-1-14
Piekara taka drobna literówka się Tobie wkradła odnośnie nazwy meczetu, powinno być meczet Janczarów nie Janczerów ,).

26.02.2018 14:54:28

Od: 2016-4-24

Już poprawiam, dzięki za zaglądanie i dokładne czytaniebardzo szczęśliwy

24.10.2017, wtorek, dzień 4, Chania c.d.

Wchodzimy na falochron chroniący port… Z daleka wygląda on na wąski, ale w rzeczywistości jest na tyle szeroki, że wygodnie można się nim przemieszczać. Oczywiście 2- czy3-latka trzeba trzymać za rękę, bo brzeg nie jest zabezpieczony, ale wygodnie mija się idących z naprzeciwka, nie trzeba się przytulać do ściany jak w Retymno….

Z falochronu bardzo ładnie prezentują się Arsenały:
Obrazek

Sam falochron jest długi ma ok. 600 m długości, ale spacer nim wynagradzają widoki na lądową część Chanii…. Oczywiście naszym celem jest latarnia, ale wcześniej mijamy Bastion Św. Mikołaja z Molos....... Ale najpierw latarnia….

Latarnia, symbol Chanii, zwana jest egipska i jest jedną z najstarszych latarni a świecie. Z języka greckiego: pháros lub fáros (φάρος,). Zbudowana została pod koniec XVI w. oczywiście przez Wenecjan. Kiedy Chania była pod panowaniem Anglików została przekazana pod opiekę Egiptu, który w połowie XIX w. dokonał jej rekonstrukcji, a latarnia otrzymała charakter minaretu. Egipcjanie dodali drabinę po stronie wschodniej oraz wykonali przekop pod podstawą latarni w celu przepływu wody. W połowie XIX w., kiedy latarnia znalazła się we francuskim zarządzaniu, dobudowano do niej od strony wschodniej klatkę schodową. Na szczęście chanijska latarnia jako jedna z nielicznych z greckich latarni przetrwała II WŚ (przetrwało 19 z 206). Ostatnia rekonstrukcja latarni zakończyła się w 2006 r. Sama latarnia ma wysokość 21 m i 26 m n.p.m., średnica 26 m, a zasięg jej światła to 7 mil.

Latarnia ma budowę niejednorodną: u podstawy jest oktagonalna, w środkowej części 16-kątna, a u szczytu – okrągła. Wejście na latarnię broni zamknięta furtka….

Latarnia dużo lepsze wrażenie robi z daleka, ale i tak jest piękna bardzo szczęśliwy

27.02.2018 08:46:08

Posty: 69 #2521973
Od: 2014-11-25

My spędziliśmy trochę czasu przy tej wystawce koło Muzeum Morskiego, młody musiał dokładnie wszystko pooglądać wesoły
Pamiętam ten spacer po falochronie ,) upał wtedy był, i szło się i szło do tej latarni i końca nie było widać oczko
ale po drodze można było zrobić postoje na karmienie rybek ,) szkoda że latarnia nie jest otwarta, fajny byłby widoczek na Chanie wesoły

ajdadi

Od: 2016-6-17
    ajdadi pisze:

...ale tu cisza... ,)
Relacja zamarzła czy co ... zmieszany