Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » DO GRECJI PO RAZ PIERWSZY - DLA TYCH, KTÓRZY DOPIERO PLANUJĄ PODBÓJ HELLADY :) » SAMOCHODEM PRZEZ RUMUNIE,BUŁGARIĘ,GRECJĘ POWRÓT ALBANIA,CZARNOGÓRA,BOŚNIA,CHORWACJA...

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Samochodem przez Rumunie,Bułgarię,Grecję powrót Albania,Czarnogóra,Bośnia,Chorwacja...

Austria, Czechy...

19.09.2015 16:14:57

Od: 2015-8-22

Witam opiszę trasę którą przejechałem samochodem w wrześniu tego roku. Być może komuś przydadzą się informacje.

Wyjeżdżałem z Podlasia,

1. Słowacja - granicę przekraczałem jak polecił kolega na tym forum des4

czyli omijałem Barwinek, trasa bez problemy droga bardzo dobra.

Cena winiety - 10 euro.

2. Węgry - Cena winiety - 14 euro, kierowałem się w stronę miasta w Rumuni ORADEA, drogi bardzo dobre, bez żadnych problemów.

3. Rumunia - cena winiety 4 euro.Na granicy bez problemu 1 minuta przejazd, dyskretne spojrzenie na dowód oczko W samej Rumuni drogi są dobre i jedzie się płynnie jedynie co odczułem to duży ruch wesoły ale bez żadnych problemów. Widoki w Rumuni bardzo przyjemne i swojskie wesoły Ludzie mili i sympatyczni.
W samej Rumuni mieliśmy nocleg w Kluż - Napoka ( mogę dać namiary wesoły bardzo mili właściciele ). Nie trzeba jechać do tego miasta ale my chcieliśmy zwiedzić po drodze wesoły, można się kierować od razu na południe na Arad lub Timisoara.

4. Bułgara - cena winiety 6 euro. Granice z Rumunią przekraczaliśmy w Celafat-Widyń, czas na granicy 1 minuta , przejeżdża się przez piękny most wesoły i jesteśmy w Bułgari. Tu już ruch spokojny i jedzie się spokojniej wesoły, kolejny nocleg mieliśmy w Sofii, ( również mogę dać namiary, spokojna okolica z widokiem na miasto można się wyspaćwesoły.

5. Grecja - tutaj już nie będę opisywał każdy zwiedza jak chce wesoły, jedynie co mogę napisać, to w drodze powrotnej odwiedziliśmy Korfu i ceny przeprawy promowej w Igoumentisa na Korfu, 2 osoby + samochód w dwie strony - 72 euro.

Droga powrotna

6. Albania - brak opłat drogowych. Granicę przekraczaliśmy w Kakavia ( czas 5 minut, okazanie dowodów osobistych ).
I tak miasta po kolei to Kakavia- Gjirokastra-Fier-Durres-Szkodra-potem kierunek Podgorica.
Albania pozytywne zaskoczenia wesoły drogi pomiędzy tymi miastami bardzo mnie zaskoczyły naprawdę myślałem że będzie gorzej. Jechało się bardzo przyjemnie, trzeba uważać na patrole gdyż są co chwile wesoły naprawdę wesoły to sprawia że czujesz się bezpieczniewesoły. Także śmiało można jechać. Po drodze w Durres zatrzymaliśmy się na kąpiel, szkoda było nie skorzystać i się nie odświeżyć wesoły

7. Czarnogóra - brak opłat drogowych.Na granicy okazaliśmy dowody i po 5 minutach byliśmy w Czarnogórze. My jechaliśmy przez Budve i św Stefana. Także nie dojeżdżaliśmy do Podgoricy. Nocleg mieliśmy niedaleko Budvy ( mogę dać namiary, blisko plaży, ciszawesoły, wiem że to bliski odcinek od Grecji ale my chcieliśmy zwiedzić okolicę oczko
W Czarnogórze jeździe się wolniej, gdyż to górzysty teren ale jedzie się naprawdę dobrze ( niesamowite widoki).

8. Chorwacja - opłaty drogowe na bramkach. Na granicy ponownie okazanie dowodów czas 5 minut i dalej w drogę , po Chorwacji wiadomo najlepsze drogi wesoły także jedzie się naprawdę przyjemnie. Nie jechałem przez Kotor, drogę skróciłem promem koszt 4,5 euro czas oczekiwania 5 minut, a na samym promie może z 10 minut.

Po drodze granica z Bośnią także czas oczekiwania 5 minut, okazanie dowód osobistych.

Ponownie wracamy do Chorwacji, dalej już Dubrovnik i jechaliśmy w stronę autostrad.

Autostrady wiadomo najlepsza klasa, ile fabryka dała, jedynie szok po przeliczeniu opłat, nas wyniosły ok 40 euro. ( ale uważam że warto wesoły Po drodze zjechaliśmy do Splitu a dokładnie miejscowość Strobrec oczywiście na ostatnią kąpiel w morzu, plaża bardzo ładna, samochodem można podjechać do niej i nie trzeba się pchać do Splitu, całkowity czas powrotu na autostradę razem z kąpielą ok godziny.

9. Słowenia, generalnie winieta kosztuje 15 euro ( odcinek ok. 60 km ) ja jechałem objazdem bez żadnych winiet, można wygoglować oczko jechało się bardzo dobrze, łączna odległość przejazdu przez Słowenię wyniosła mnie 77 km.

10. Austria - winieta 8,70 euro. Drogi bardzo dobre, nic tylko jechać oczko

11. Czechy- winieta 17 euro ( uważam że to bardzo dużo ale cóż oczko drogi bardzo dobre także nic tylko jechać wesoły

no i Polska.

Dodam jeszcze że wybierając taką trasę nie analizowałem jej pod kątem, czy lepsze drogi, czy tędy wyjdzie taniej, czy tędy wyjdzie bliżej. Nie chciałem tylko żeby to były kraje tranzytowe ale chciałem jeszcze coś w nich zobaczyć wesoły jeżeli masz pytania to śmiało, a jeżeli zastanawiasz się czy jechać to odpowiem, że jeżeli miałbym taką możliwość to ponownie bym pojechał samochodemwesoły.

aha w związku z ostatnimi informacjami odnośnie uchodźców, przejeżdżając przez te kraje nie widzieliśmy ani jednego. A wróciliśmy wczoraj.

19.09.2015 16:47:26

Warto spróbować jęzor

gitg
19.09.2015 19:14:51

Od: 2013-7-29
Jadąc do Oradei płaciłeś za winiety na Węgrzech i Słowacji ?! Moim zdaniem szkoda kasy. Droga przez Trebisov,Sátoraljaújhely,Tokaj, Debrecen dobra i mały ruch no i winko w Tokaju można dobre kupić wesoły

19.09.2015 19:30:20

gitg pisze:

Tak kupiłem, ale jadąc ponownie na pewno szukał bym ominięcia oczko

dziabag69
20.09.2015 10:41:51

Od: 2015-8-1
    Kamilo83 pisze:

Wyjeżdżałem z Podlasia,

1. Słowacja - granicę przekraczałem jak polecił kolega na tym forum des4

czyli omijałem Barwinek, trasa bez problemy droga bardzo dobra.

Cena winiety - 10 euro.

Droga powrotna

10. Austria - winieta 8,70 euro. Drogi bardzo dobre, nic tylko jechać oczko

no i Polska.

dagram
20.09.2015 14:14:12

Od: 2013-8-5
kamilo83 możesz mi powiedzieć jaka jest opłata za przejazd mostem Vidim Kalafat ?

dziabag69
20.09.2015 15:44:08

Od: 2015-8-1
    dagram pisze:

Z tego co ja wiem a jechałem tam ok połowy sierpnia to własnie to 6 Euro- to jest opłata za most , Winietka na tydzień w Bułgarii kosztuje około 5 Euro .Jak pamiętam Miejscowość w Bułgarii to Widin.

20.09.2015 15:47:22

Od: 2015-8-22
Ja nic nie płaciłem .tylko winiety oczko

20.09.2015 17:32:49

Od: 2011-3-24
Albania faktycznie przejazd bez problemów.Osoby,które twierdzą inaczej zapraszamy np.na Pelion szczególnie od strony otwartego morza i na Tarasy Pelionu.aniołek(opinia dotyczy głównych dróg od Gr.po MNE)

qwertyuiop
20.09.2015 22:09:16

Od: 2014-6-22
Bielsk Podlaski pozdrawiam Kamilo83 !!

21.09.2015 07:55:59

Od: 2013-10-18
A ja mam pytanie czy drogę do Grecji przez Rumunię, Bułgarię ta się zrobić z jednym między noclegiem ?

stavros
21.09.2015 08:04:43

Od: 2013-8-2
    golibroda pisze:

Zależy skąd w Polsce się jedzie, ale nawet jadąc z Krakowa czy Rzeszowa, będzie bardzo ciężko.

21.09.2015 08:16:33

No centralna Polska, chyba, że zrobi się po drodze objazdówkę jęzor

Tak jak robiłem z powrotem z Peloponezu z międzylądowaniem w Meteorach i Budapeszcie celem oglądactwa pan zielony

stavros
21.09.2015 08:50:06

Od: 2013-8-2

No centralna Polska, chyba, że zrobi się po drodze objazdówkę jęzor

Rumunia to coś takiego jak Polska 10 lat temu. Niektóre drogi już wyremontowane, bardzo duży ruch. Do tego ciąnące się kilometrami wiochy "ulicówki" i inne tereny zabudowane. Trasa może nie tyle trudna co bardzo męcząca, właśnie z powodu niewielkiej możliwości "rozbujania" się i konieczości posiadania oczu dookoła głowy, bo miejscowi jedzą z fantazją, na drogę potrafi wyleźć pasterz ze stadem bydła, albo wjechać jakiś nieoświetlony i nieoznakowany wynalazek.

Potem dochodzi Bułgaria, gdzie ruch mniejszy ale drogi od Vidin albo Ruse do Sofii są dośc kiepskie, w przeciwieństwie do trasy nad Morze czarne (autostrada do Warny).

Jadąc z południowej Polski ze startem o świcie, kończyłem dzień w okolicach Sinai za Brasovem albo Pitesti i to w stanie dość umęczonym. Odległościowo Vidin wygląd podobnie.

Moim zdaniem lepiej taką trasę rozbić na 3 dni i zaliczyć po drodze Rilski Monastir za Sofią.

21.09.2015 08:52:55

Dziękuję, cenne informacje.

ajdadi
21.09.2015 17:11:41

Lokalizacja: POZNAŃ

Od: 2013-6-15
    Kamilo83 pisze:

Czyli jesteś z dróg w Albanii tak samo zadowolony jak ja...pozdrawiam

21.09.2015 21:01:12

[quote=pawelh]
    stavros pisze:

golibroda pisze:

Oczywiście nie chcę wywoływać dyskusji na temat długości trasy robionej jednorazowo(było na forum)ale wszystko zależy od szofera.I moja odpowiedź jest taka,że można nawet bez noclegu w szczególności z południa kraju.[/quote]

sporty ekstremalne? owszem, też można uprawiać, chociaż wolałbym aby na własne ryzyko, bez wystawiania na odstrzał rodziny i postronnych kierowców...

21.09.2015 22:20:03

Od: 2011-3-24
Tak przypuszczałem,że kolega i tak interweniujeaniołekAkurat tak się składa,że bez wypadku pokonałem dużo ponad milion kilometrów do tego bez mandatu a posiadane Pj.A,B,E/B,C,E/C,D,E/D ,T i to od 1997r.Więc każdy powinien oceniać sam siebie.oczko

des4
22.09.2015 07:38:59

Lokalizacja: Rzeszów

Od: 2013-7-3
    pawelh pisze:

cóż, znałem zawodowego kierowcę...doświadczenie, umiejętności, pokonane lata świetlne za kółkem...parę lat temu rozwalił Primerę w Belgradzie z powodu szkolnego błędu po 15 godzinach jazdy nonstop...