Grecja GRECJA-forum turystyczno-społecznościowe

W S T E P N I A K Grecja – kraj słońca, błękitnego morza, białych domków i wielkiej historii. Jednocześnie kraj wielkich kontrastów, borykający się z niezliczonymi problemami społecznymi. Biedny kraj bogatych ludzi – takie określenie gdzieś usłyszałam. Czy słuszne? Skąd wzięło się powiedzonko „nie udawaj Greka?” :) Zapraszam do udziału w dyskusji na te i inne tematy… razem możemy spróbować tak naprawde zrozumieć i poznać ten kraj, zobaczyć go z perspektywy nie tylko turysty, ale także potencjalnego mieszkańca… w końcu jesteśmy w Unii :)

HOME » GRECJA TURYSTYCZNIE-WASZE RELACJE Z PODROZY » CZWARTY RAZ MOTOCYKLEM DO GRECJI..TYM RAZEM CYKLADY PADŁY!

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

czwarty raz motocyklem do Grecji..tym razem Cyklady padły!

20.08.2015 11:46:21

Ilość edycji Admina: 3
400 fotek

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Grecja.Kraj to piękny,ciekawy,i pełen krętych dróg po których deptają kozy i osły ale wszyscu tu o tym wiecie..oczko.No niby tak samo jest w każdym kraju na południu Europy,ale nas urzekła i oczarowała właśnie Grecja.Po objechaniu wysp;Krety,Zakyntos,Kefalonii,Lefkady i trzy razy Kontynentu greckiego w latachubiegłych,tym razem postanowliśmy zaatakować na kołach naszego intrudera odległe Cyklady.Na Santorini,czy Milos 99,9 % turystów przylatuje samolotami,lub samolotami leca do Aten a nastepnie promem na wyspy.My oczywiście
spod samego garażu w domu na kołach aż tam hen daleko ..Wyjechalismy sobie spokojnie 3 lipca po południu,i jadąc spacerowo mijamy Słowacje,i pierwszy nocleg na Wegrzech.Nstepne spanie na Macedonii a trzecie już w greckich Meteorach..Spedzilismy w tym miejscu w latach poprzednich troche czasu ale ciągle nam mało tych pieknych widoków.Ciekawostka było tutaj to,ze spotykamy chłopaków spod Opola,którzy przyjechali po raz pierwszy do Grecji,a wzorowali się na naszych filmach na You Tube,i tam m
tez im doradzałem od wiosny tego roku na temat Grecji i naszych wyjazdów..No całkiem sympatyczna sytuacja,tym bardziej,że oni nas rozpoznali znając nas z filmów na YT i machali rekami i darli się na całe gardło jak ich mijaliśmy,że musiałem zawrócić,i zapytac czy nic im się nie stało,że tak się wydzierają..oczko
Dnia czwartego pomknelismy do Aten.Kryzysu nie widać.Demonstracji nie było.Zamieszek również brak na ulicach.Przy bankomatach brak kolejek.
Zwiedzaliśmy Ateny do pierwszej w nocy,pamiętając o tym,że rano mamy prom na Santorini o 7 30 skoro świt.Bilety na prom kupuje się szybko nawet bez rezerwacji.wybralismy tańsze linie,ale za to płynące przez trzy inne wyspy Cyklad na które sobie chociaż z promu pozerkalismy.Na Santorini dotarliśmy około godziny 15.Znalezienie zarezerwowanego wczesniej hotelu na Bookingu zajmuje nam około 40 minut.Zakwaterowanie na szybko i sru na maszyne i całe 5 dni nasze na zwiedzanie wyspy.Wyspa niby
niewielka,ale miejsca polecane przez przewodniki odwiedzamy bo naprawde zapieraja dech w piersiach,ale tłum w tych miejscach z całego Świata jest ogromny,natomiast my szukamy zawsze ciekawych i w miare bezludnych.Miejsc takich jest wszedzie pełno,więc i tutaj znaleźliśmy plaże o kilku kilkukilometrowej długości z pieknym czarnym,czerwonym lub żółtym lub prawie białym piaskiem z kilkunastoma parasolami,barem z uśmiechnietym barmanem,i jedynie szum fal nasza cisze zakłócał.Zwiedzilismy
Santorini wzdłuż i wszerz ,zaglądając w najatrakcyjniejsze zakamarki wypy.Bylismy w Grecji na motocyklu już po raz czwarty,wiec znamy zasady zycia Greków..Siga,siga Xristo…czyli ;powoli,powoli Krzysztof –mawiaja do mnie .Może i w tym troche racji,ale nam zawsze jest spieszno zajrzec na wakacjach za każdy róg,za każda skałe,żeby potem te wspomnienia zachowac na długie polskie zimowe wieczory.Po wyspie zrobiliśmy 350 kilometów,co daje całkiem przyzwoity wynik jak na wymiary
wyspy.Mógłbym opisywać uroki tej wyspy na w wielu setkach wyrazów,ale niestety w tej opowieści się z tym nie zmieścimy.Kolejna wyspą która zwiedziliśmy było Folegandros.Urocza maleńka wysepka na Cykladach,z pieknymi plażami,stolića Chorą,i fantastycznym Kośćiókiem na najwyższym wzniesieniu wyspy.To wyspa na której czas się zatrzymał,i turystów nie zbyt wielu,ale wyspa po stokroć była warta zobaczenia.Fantastycznym dla nas doświadczeniem było zobaczenie prawdziwego greckiego ślubu..Extra
przezycie dla nas..Kolejna wyspa przez nas odwiedzona to Milos..Milos to wyspa na której niespodziewania kończy się asfalt na drogach i zaczyna się pełny off..Niektórzy motocykliści mieli by tu sporo do pokazania na czerownych szutrach.Niestety nasza ciężka bryka nie wszedzie mogła dojechać,ale i tak sobie znakomicie radziliśmy z brakiem asfaltu.Plaże na tej wyspie SA różnorodne i wspaniale połozone..Na jedna z plaz schodzi się z ogromnej skały trzynaja się rękami lin taterniczych i schodząc
po dwóch dośc wysokich drabinach..Sztuka przetrwana,Słabsi wtedy tu nie plażują…oczko bo zwyczajnie boja się zejśc..Co roku będą na motocyklu w Grecji spotykamy naszych wszędobylskich turystów All inklusiv oczko rodaków,którzy z zaciekawieniem dopytują się o to jak się tu znalezliśmy,i wyrażaja podziw i ogromne zaskoczenie faktem jak można się tak męczyć…oczko żeby tak daleko dojechać,bo przeciez łatwiej samolotem..Jednak mocno wyczuwalna jest zazdrośc męskiej części rozmówców,o
oczywiście 97% z nich marzy o takim tripie,95 % marzy o motocyklu,94%,a co najmniej połowa ma bryke w garażu..oczko
Po 12 dniach na Cykladach pakujemy się na prom powrotny do Aten.4 godziny kołysania po w sumie spokojnym Morzu mija w znakomitej atmosferze.Załoga promu Sea Jet 1 witała nas za każdym razem z otwartymi ramionami na pokładzie,a jak już po raz piaty pakowalismy się im na pokład to nazwali nas ;swoja rodziną wołając tak z daleka..oczko Sea Jet to jedyna firma z promami chyba przewożąca samochody i motocykle na trasach cykladzkich stad taki niby zbieg okoliczności pływania z nimi w ciągu tych 12
dni.Dopływamy do Aten.Z daleka widać ,że płona lasy i całe wzgórza za miastem,Samoloty z ogromnymi podwoziami i balonami na wode co chwila ląduja na Morzu,i tankuja wodę do gaszenia potężnego żywiołu.Widok i ciekawy,i straszny zarazem.Dopływamy do portu Pireus.Wysiadamy i kierujemy się obwodnica Aten na Korynt.Odwiedzamy po raz czwarty w swoim zyciu Kanał Koryncki.Potem jedziemy na nocleg do Tolo,miasteczka mieszczącego się w zatoczce na Nafplio.Poznana w tym hotelu w ubiegłym roku kelnerka o
mało nie zemdlała,widząc nas ponownie u siebie..Njs tu Si ju..i takie tam grzeczności,a gaduła z niej okrótna..Wyrywamy się jej i idziemy dychnąć na plażę tuz za hotelem.Dzień nastepny,przedzieramy się przez piekne góry na Peloponezie,i robimy sobie fotki pod znakiem z polsko brzmiąca nazwą miejscowości Półlithra.. Docieramy do naszej ukochanej Monemvasii na koncu Peloponezu,dwie nocki dla relaxu bierzemy.Dzień kolejny to wycieczka na bajeczna plażę Elafonisos,która znajduje się 28 km od
miejsc gdzie koczujemy.Faktycznie foldery nie kłamią. Istny cud natury.Rzadko spotykana czystość piasku,wody,otoczenia,i wszystko to razem sprawiło,że zabawiliśmy tam do późnego wieczora..
Ale i tutaj na wzgórzach szaleja pożary lasów,a jest to około 13 km od naszego leżakowania,i szczęsliwie wiatr wieje w stronę przeciwną.Wieczorem o tym mówili w greckiej Tv.
Nazajutrz zapakowani rozpędzamy się w kierunku wyspy Lefkada,zahaczając po drodze o półwysep Mani,i plaże z ogromnym wrakiem statku..Extra widok ,jak statek 20 metrów wysoki i z 90 metrów długi wbity stoi w plaże i stoi cały w rudej rdzy.Poplażowaliśmy z godzinke,i pomknęliśmy dalej.Lefkada coraz bliżej,a upał,wręcz skwar stawał się nie do zniesienia.Co chwila stawaliśmy przy przydrożnych kranach lub źródełkach aby namaczac całą garderobę,ale to i tak wystarczało najwyżej an 10 minut,bo schło
wszystko błyskawicznie.Lefkada to piekna wyspa połączona z kontynentem wąskim paskiem drogi,ale chyba jest jednak wyspą..Objechalismy ja sobie spokojnie w dwa dni,plażując i zwiedzając co popadło,pamiętając przy tym,ze to ostatnie chwile naszego labowania,bo niebawem rozpoczniemy powrót w kierunku domu.
Tegoroczny wyjazd był najbardziej udanym wyjazdem w naszej dotychczasowej karierze podrózników motocyklowych.Wszysto zostało dopięte na ostatni guzik.Doświadczenie z lat poprzednich pozwoliło nam uniknąc błedów z ostatnich dalekosiężnych wycieczek.Szczęśliwie przejechaliśmy 6100 kilometrów,a mielismy na to całe 23 dni.Odwiedzzimismy 5 wysp.Płynelismy 7 razy ogromnymi promami.Widzieliśmy miejsca wspaniałe,i urokliwe.Poznalismy wielu ciekawych ludzi.Wakacje na motocyklu to coś czego każdy powien
doświadczyć,Suzuki Polska jak co roku wsparło nasza bryke w płyny ,aku,i ogumienie,Trase naszego wyjazdu można było sledzić jak co roku na Tropiciel,gps.Ciuchy termoaktywne Viking niezbędne na takiej wycieczce dostaliśmy od Pana Tomka z firmy Larix,a skarpety od nastopy.pl
Tak na marginesie,to planujemy napisac książkę przewodnik o naszych dotychczasowych wojażach..Checi są,Zima w Polsce długa.Zatem cos się pewnie wydarzyoczko

400 fotek

Electra19.04.2024 14:41:37

ozark
20.08.2015 12:31:28

Lokalizacja: Rybnik

Od: 2012-2-25
Wszystko fajnie ale strona nie wchodzi.Pozdrawiam.

Kalimera
20.08.2015 14:20:59

Lokalizacja: Gdynia

Od: 2014-10-3
Ta z góry wchodzi wesoły

surfvolf

Od: 2011-1-14
jestem w czytelni wesoły
Pozdrawiam

Błędy ortograficzne są nie zamierzone. W większości spowodowane używaniem klawiatury przez dzieci.

Darkos
21.08.2015 15:23:14

Od: 2012-9-28

Fajnie widzieć Ludzi Uśmiechniętych i Wesołych !!!

Pozdrawiam lol

dejavou
21.08.2015 20:26:25

Od: 2011-4-13
Poproszę uprzejmie o nazwę miejsca, gdzie było zrobione zdjęcie nr 336. Przepięknie tam!

ogorek
21.08.2015 20:57:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Od: 2012-7-15

Ale przecież zdjęcie jest podpisane. Wyspa ELAFONISOS na Peloponezie. Zatoka Lakońska.

Plaża SIMOS (sporo użytkowników zamieszczało jej fotki)

Poniżej jedna z moich:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Poczytaj relację @dubaja, w zeszlym roku byla relacja forumowiczki z wyprawwy Peloponez, Zakytnthos i coś tam dalej ...

Wyspa jest w zatoce Lakońskiej, 1 km od brzegu. Wiele osób łączy zwiedzanie tej wyspy ze zwiedzaniem Monamvasii.
Bardzo dobrą bazą wypadową na tę wyspę, Monemvasię, jaskinię Diros jest Gythio

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

Plaża SIMOS jest na południowo wschodnim krańcu wyspy

dejavou

Jak aparat ?

24.08.2015 19:17:20

Od: 2014-11-12
olympus epl5 z dwoma wymiennymi obiektywani.
posiada wiele funkcji z lustrzanki a sporo mniejszy i poręczniejszy

24.08.2015 19:20:49

Od: 2014-11-12
olympus epl5 z dwoma wymiennymi obiektywani.
posiada wiele funkcji z lustrzanki a sporo mniejszy i poręczniejszy

tytaj pierwszy filmik ze zdjęc z wyjazdu z podpisami miejsc,i jakąs tam muzyką..od domu przez Meteory,Ateny,i Santorini..

tutaj drugi filmik od Santorini poprzez Folegandros,i Milos

reszta krótkich filmików na moim profilu na YT,,